سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به شکوه گفتم فراق تو مهدی زهرا بغض جان من

به خنده گفتا گناه تو شیعه ی خاطی بغض جان من

بگو چه کتم با خطای دلم

خطای دلم شد عذاب دلم

بگو چه کتم با خطای دلم

خطای دلم شد عذاب دلم

هوای حرم شد هوای دلم

بگو چه کتم با هوای دلم

<برداشت از پیج طب اسلامی>

 

 




تاریخ : دوشنبه 102/5/2 | 1:32 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

فردی از امام صادق علیه السلام درباره ی فرق اسلام و ایمان پرسید. ایشان فرمودند:اسلام همان اعتقاد آشکاری است که مردم بر آن هستند. یعنی گواهی به توحید خداوند متعال و نبوت پیامبر اکرم و برپا داشتن نماز و پرداخت زکات و انجام حج و روزه ماه رمضان ، این اسلام است.ولی ایمان عبارت است از اعتقاد به امامت اهل بیت علیهم السلام همراه با مبانی قبل (توحید و نبوت و..) پس اگر فرد ، به اسلام اقرارنمود و ولایت اهل بیت را نشناخت ، مسلمان گمراه است(مومن نخواهد بود).برداشت از کتاب آثار اعتقاد به امام زمان علیه السلام ص16 




تاریخ : پنج شنبه 99/7/3 | 5:31 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()

خداوند متعال در قرآن، برخی از مسلمانان را شایسته مقام ایمان ندانسته

، نام مسلمان را مناسب آنان معرفی نموده می فرماید:

 قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا ? قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَ?کِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا ..


اعراب مدعی ایمان شدند ، ای پیامبر به آنان بگو

که لیاقت ایمان ندارید ولی بگویید که ما اسلام آوردیم..حجرات/14

پس بین مسلمان و مومن تفاوت است.

این تفاوت در کجاست؟مومن چه اعتقادی دارد که مسلمان ندارد؟ 




تاریخ : دوشنبه 99/6/31 | 2:42 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

 ابن بابویه از عبدالسلام هروی روایت کرده گفت :از حضرت رضا علیه السلام پرسیدم آیا بهشت و دوزخ خلق شده اند و موجود هستند؟ فرمود:بلی. شبی که پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله به معراج تشریف برد ، داخل بهشت شد و جهنم را از بالا مشاهده کرد. گفتم جمعی از مردم می گویند هنوز بهشت و دوزخ آفریده نشده است . فرمود:آنها از ما نیستند و ما هم از ایشان نیستیم،هرکس خلقت بهشت و دوزخ را منکر شود ،او خدا و رسول را تکذیب کرده است و از ولایت ما ائمه خارج شده است و مخلد در دوزخ باشد زیرا خداوند فرمود:هذه جهنم التی یکذب بهاالمجرمون.

منبع:

تفسیر جامع. ج7. ص43

 

عیون اخبارالرضاعلیه السلام.ج1.ص116 




تاریخ : جمعه 99/1/15 | 10:40 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()

ربیع الانامیکی از زیباترین القاب حضرت مهدی (عج ) است که در زیارت آن حضرت آمده

است.دریک نگاه سطحی به معنای بهار انسانهاست.اما معنای ربیع الانام گسترده تر از این

ترجمه ی تحت اللفظی و سطحی است. یکی از معانی ربیع ، بهار است و معنی دیگر آن باران

بهاری.انام هم به معنی مردم و بشر است و هم فراتر از آن به معنی کل موجودات جهان

هستی.بنابراین در یک نگاه عمیق تر "ربیع الانام" یعنی بارانی که باعث رشد و شکوفایی و

زنده شدن حیات در موجودات می شود . یعنی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه تمام جهان

هستی ، حیات می یابد ؛ به تعبیری جهانی که الان در آن زندگی می کنیم ، هرگز رنگ بهار و

زندگی را به خود ندیده است.

این صفت زیبای امام,همچنین بیانگر آن است که هرکس بخواهد به سرچشمه ی شکوفایی و

حیات دست یابد باید دست به دامن آن در هستی بزند و از باران رحمت و کرم روح بخش آن

حضرت بهره مند گردد. اگر در معنای بهار دقت کنیم درمی یابیم که بهار باعث شادی انسانها

می شود و دل های پژمرده را شاداب می سازد. حضرت مهدی علیه الصلاه والسلام نیز با

ظهور خویش جان تازه ای به رگ های خشکیده ی جهان می بخشد و نور چشم مومنین

می شوند.ان شاءالله




تاریخ : شنبه 98/1/17 | 11:3 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()
       

.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User