سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

میلاد پر برکت امام هشتم ، امام رضا (ع)

را به همه همکاران


و دوستان  تبریک و تهنیت عرض می نمایم

آرزومندم که از پیروان واقعی ایشان باشیم.

 

انشاءالله.

 




تاریخ : جمعه 91/7/7 | 11:4 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

یکی از همکارانم ( دبیر فیزیک)چند روز پیش به دلیل بیماری لاعلاج دار دنیا رو وداع گفت. این خانم سنش هنوز به چهل نرسیده بود ولی انقدر برای خودش حسنه گذاشته بود که در هر محفلی که می نشینم و یادی ازش میشه همه به نیکی ازش یاد می کنند.

اینکه بسیار خیّر بود، غریب نواز بود، مهربان و گشاده رو بود، با هیچکس حتی شاگردانش بد برخورد نمی کرد، مومن بود ، همسر دوست بود ، صبور بود و.....

به قول سعدی:

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز .... مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

خدایا

ما رو ببخشای . از سر تقصیرات ما درگذر که تو آمرزنده ی هر خطایی

دست نیازم به در خانه توست یا الله . دستم بگیر که تو دستگیر عالمی.

خدایا از این می ترسم که عمرم به پایان برسه ولی کوله بار گناهانم همچنان بر دوشم سنگینی کنه . خدایا اگه تو نبخشی چه کنم؟

اشک هایم تنها سرمایه ی من است این سرمایه را به درگاهت هدیه می کنم .

بضاعت نیاوردم الّا امید           خدایا زعفوم مکن ناامید




تاریخ : دوشنبه 91/7/3 | 11:8 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()
همه میدانیم که اب خوردن مهم است ولی نمیدانیم خوردن آب چه زمانی مهم است 
 
هزار و چهار صد سال پیش معصومین(ع)فرمودند که
قبل از خواب و بعد از خواب آب بخورید.

 
امروزه علم پزشکی ثابت کرده که 90 درصد سکته های قلبی هنگام صبح
به خاطر این است که ما قبل از خواب و یا عصر روز قبل آب نخورده ایم.
 
یک لیوان آب بعد از بیدار شدن از خواب کمک میکند ارگانهای بدن فعال بشوند.
 
خوردن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از غذا به هضم آن کمک میکند.
خوردن یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک میکند.
 
یک لیوان آب قبل از خواب از سکته قلبی جلوگیری میکند.




تاریخ : یکشنبه 91/7/2 | 11:56 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

ـ امام باقر(ع)، از جدّش، از امیرالمؤمنین(ع) نقل کرده است که پیامبر(ص) فرمود: پاره اى از پیکر من در خراسان دفن خواهد شد، هر گرفتارى که او را زیارت کند، خدا ناراحتى او را برطرف سازد، و هر گنهکارى که به زیارت او رود، خداوند گناه او را ببخشد. عیون اخبار الرضا(ع) 2:257؛ امالى صدوق:119
2
ـ ابوهاشم جعفرى گوید: از امام جواد(ع) شنیدم که فرمود: میان دو کوه طوس، پاره اى است که آن را از بهشت ستانده اند، هر که بدان جا درآید، روز رستاخیز از آتش ایمن خواهد ماند. عیون اخبارالرضا(ع) 2:256
3
ـ حسین بن زید گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که مى فرمود: مردى از نسل فرزندم موسى ، قیام خواهد کرد که همنام امیرالمؤمنین(ع) است و در سرزمین طوس که در خراسان است، دفن خواهد شد... او در همان جا با زهر کشته مى شود و غریبانه به خاکش مى سپارند. هر که او را با معرفت زیارت کند، خداوند او را همسان کسانى که پیش از پیروزى ، بخشش و پیکار کرده باشند، پاداش خواهد داد. عیون اخبارالرضا(ع) 2:255؛ امالى صدوق 118.
4
ـ بزنطى گوید: از امام رضا(ع) شنیدم که فرمود: هر یک از دوستان من که عارفانه به دیدار من آید، من خود در روز رستاخیز از او شفاعت کنم. امالى صدوق 119.
5
ـ امام رضا(ع) فرمود: هر کس که دورى سفر را بر خود بپذیرد و به زیارت من آید، من در روز قیامت در سه جایگاه به نزد او خواهم شتافت تا او را از تنگنا به در آورم: آن جایى که نامه اعمال دست به دست مى شود، در صراط، و هنگام سنجش اعمال. خصال 1:109؛ امالى صدوق 121.
6
ـ هروى گوید: امام رضا(ع) وارد بارگاهى شد که هارون را آن جا در خاک نهاده بودند، در کنار گور او با دست خویش خطى بر زمین کشید و فرمود: این تربت من است که در آن دفن مى شوم و خدا این جا را محل آمدوشد پیروان و دوستداران من خواهد ساخت. هر زائرى که به دیدار من آید و هر مسلمانى که بر من سلام دهد، با شفاعت ما اهل بیت، بخشش و رحمت خداوندى را از آن خود خواهد کرد. عیون اخبارالرضا(ع) 2:136.
7
ـ عبدالعظیم حسنى گوید: به امام جواد(ع) عرض کردم: من میان زیارت قبر جدّتان امام حسین(ع) و زیارت بارگاه پدرتان در طوس حیران مانده ام، شما چه مى گویید؟ فرمود: اندکى درنگ کن! سپس به خانه رفت و در حالى که گونه هایش آغشته به اشک بود، بیرون آمد و فرمود: زائران بارگاه امام حسین(ع) فراوان اند و زائران قبر پدرم در طوس اندک. عیون اخبارالرضا 2:256.
8
ـ صقر بن دلف گوید: از سرورم امام هادى (ع) شنیدم که فرمود: هر که به درگاه خداوند نیازى دارد، قبر جدّم امام رضا(ع) در طوس را بدین سان زیارت نماید که نخست غسل کند، در بالاسر دو رکعت نماز بگزارد و در قنوت حاجت خویش را بر زبان آورد... اگر در خواسته اش معصیت یا بریدن از خویشان نباشد، مستجاب خواهد شد؛ زیرا جاى قبر آن حضرت پاره اى از بهشت است و هر مؤمنى که آن را زیارت کند، خدا او را از آتش رهایى بخشد و در سراى امنیت جاى دهد. عیون اخبارالرضا(ع) 2:262؛ امالى صدوق




تاریخ : یکشنبه 91/7/2 | 11:28 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()

امام رضا (علیه السلام) در زمان ولایت عهدی خود، مناظرات مختلفی را با افراد و گروه های متعددی انجام دادند که اکثر آنها توسط مأمون صورت می گرفت. دستگاه خلافت عباسی، مخصوصا شخص مأمون، با اهدافی خاص، از اندیشوران مذاهب و فرقه های گوناگون، دعوت می کرد و آنان را رو در روی امام (علیه السلام) قرار می داد. با مطالعه در شخصیت، روحیات و افکار مأمون، آشکار می شود که او از تشکیل چنین جلسات و همایش­هایی، اهدافی سیاسی را دنبال می کرد. هر چند شخصاً به مباحثات علمی علاقه مند بود، ولی مأمون به عنوان خلیفه، شخصی نبود که بخواهد با این گونه مباحثات و مناظرات، عظمت و حقانیت خاندان پیامبر (علیهم السلام) را به نمایش بگذارد و شخصیتی را که مورد توجه انقلابیون آل علی (علیه السلام) بود، درجامعه مطرح کند و علم و شکوه و شایستگی و برتری آنان را به دیگران بنمایاند، بلکه در پس این تلاش­ها، اهدافی سیاسی داشت و چه بسا بی میل نبود که در این نشست­ها، برای یک­بار هم که شده، امام از پاسخ­گویی به پرسش­ها عاجز بماند! انگیزه مأمون از برگزاری این گونه مناظره ها، هرچند مورد اختلاف پژوهش­گران و صاحب نظران است، اما در این نکته نمی توان تردید کرد که غلبه امام بر حریفان و طرف های مناظره، با استناد بر کتاب های خودشان و بر اساس منطقی محکم و استوار، در نهایت به اثبات حقّانیت و احیای اسلام، مجاب شدن مدعیان گوناگون، اثبات برتری و حقّانیت ائمّه اهل بیت (ع) و پیروان و شیعیان آنها منجر شد. در پی این مناظره ها بود که یکی از پویاترین کانون های علوم اسلامی، به ویژه شیعی، در خراسان پا گرفت و در دوره های بعد، به ایفای نقشی حیاتی در پاسداری از اسلام و تشیّع و ترویج آن پرداخت. ارزش هرچه بیشتر این مناظره ها، به ویژه با استناد بر کتب مقدّسی همچون تورات، انجیل و زبور، زمانی به خوبی روشن می شود که شرایط شگفتِ حاکم بر منطقه عمومی خراسان بزرگ از نظر تنوّع فرقه ها و نحله های دینی و مذهبی گوناگون و چالش هایی که از این ناحیه متوجه اسلام و جامعه مسلمانان بود، مورد توجه قرار گیرد.

عبدالسلام هروی که در بیشتر نشست­ها و مناظرات حضور داشته است، می گوید: «هیچ کس را از حضرت رضا (علیه السلام) داناتر ندیدم و هیچ دانشمندی آن حضرت را ندیده، مگر این که به برتری علم او گواهی داده است. در محافل و مجالسی که گروهی از دانشوران و فقیهان و دانایان ادیان مختلف حضور داشتند، بر تمامی آنان غلبه یافت، تا آن جا که آنان به ضعف علمی خود و برتری امام (علیه السلام) اذعان و اعتراف داشتند».[1]

[1]. إعلام الوری، ص 315؛ اثبات الهداه، ج 6، ص28




تاریخ : یکشنبه 91/7/2 | 10:27 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User