سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جابر بن یزید جعفی می گوید : به امام صادق (ع) عرض کردم : چرا فاطمه زهرا (س) ، زهرا نامیده شده است ؟

حضرت فرمودند : چون خداوند عزّ و جلّ او را از نور عظمت خودش آفرید . پس هنگامی که نور فاطمه (س) درخشید ، آسمانها و زمین از نور او روشن شد ، چشمان فرشتگان بسته شد و برای عظمت خداوند به سجده افتادند . سپس گفتند : ای خدا !  و ای مولای ما ! این چه نوری است ؟ خداوند به آنان وحی فرمود : این نوری ، از نورهای من است . او را در آسمان خود جای داده و از عظمت و بزرگی خود آفریدم . و این نور را از صلب پیامبری از پیامبران خود خارج می سازم که بر تمامی پیامبران برتری اش می دهم . از این نور امامانی را به وجود می آورم که امر ( دین ) مرا برپا می دارند و مردم را به سوی حق – که منسوب به من است – هدایت می کنند ، و آنان را پس از پایان یافتن وحی ام جانشین خود بر روی زمین قرار می دهم .بحارالانوار : ج43/ص12/ح5.

 

ابو هاشم عسکری می گوید : از امام حسن عسکری (ع) پرسیدم : چرا حضرت فاطمه (س) ، زهرا نامیده شده است ؟ حضرت فرمودند : چون در ابتدای روز صورت آن حضرت مانند خورشید درخشان ، ظهر هنگام بسان ماه تابان و هنگام غروب همانند اختر فروزان برای امیر المؤمنین (ع) می درخشد .بحارالانوار : ج43/ص16/ح14.

 

ابن عماره از پدرش نقل می کند که گفت از امام صادق (ع) پرسیدم : چرا حضرت فاطمه (س) ، زهرا نامیده شد ؟ حضرت فرمودند : زیرا فاطمه (س) هنگامی که در محراب عبادت خود می ایستاد نور او برای آسمانیان می درخشید ، همانگونه که ستارگان برای اهل زمین می درخشند .بحارالانوار : ج43/ص12/ح6.

منبع:http://kothar.blogfa.com/category/15




تاریخ : دوشنبه 93/1/11 | 6:35 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User