سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اگه قلیون و سیگار کشیدن ، مشروب خوردن ، اهل دختر بازی بودن ، عربده و فریاد کشیدن و اعمالی مثل این ها از آدم یه مرد می سازه...
من هیچ وقت مرد نخواهم شد.
اگه سجده در مقابل خدا ، احترام به کوچکتر ، اطاعت از پدر و مادر ، توجه به نیازمندان و... غرور فرد را می شکند...
غرور من مدت هاست که خورد شده است.
در نهایت....
اگر انسانیت را ضعف می پندارند بگذار هر چه می خواهند بگویند اما من ترجیح می دهم ضعیف باشم!

 


 




تاریخ : جمعه 92/1/23 | 12:30 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

عَنْ فاطِمَةَالزَّهْراءِ(علیها السلام) :« مَنْ أَصْعَدَ إِلَىاللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ أَهْبَطَ اللّهُ إِلَیهِ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.»
هر که عبادت خالصش را به سوى خدا بالا فرستد، خداوند متعال برترین بهره و سودش را به سوى او پایین فرستد.




تاریخ : دوشنبه 92/1/19 | 6:26 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

  حضرت رسول خدا(ص)فرمود: «قبر اولین منزل از منازل آخرت است. اگر انسان  از آن رهایی یابد منازل بعدی از آن آسان تر است و اگر از آن  رهایی نیابد، منازل بعدی از آن دشوارتر». آن حضرت همچنین فرمود: «اگر آنچه را که من می دانم بدانید بسیار می گریستید و کم می خندیدید و بر بلندیها رفته و به پیشگاه خداوند تضرّع می کردید و بیمناک بودید که آیا نجات خواهید یافت یا نه».روایت شده است که قبری را می‌کندند، پیامبر اکرم(ص) با شتاب به سوی آن رفتند و به شدت گریستند، به حدی که خاک از اشک ایشان تر شد و به یاران خود فرمودند: «إِخْوَانِی لِمِثْلِ هَذا فَأَعِدُّوا... برادران من، برای همانند این مهیا گردید»- مستدرک الوسائل؛ ج 2، ص 465.  حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «...پیشاپیش شما گردنه ای است دشوار گذر و منزل های ترسناک و هراس آور، ناچار بدان گردنه ها باید بر شدن و بدان منزل ها درآمدن و ایستادن؛ و بدانید که چشم انداز مرگ به شما نزدیک است، گویی شما را در چنگ گرفته و چنگال های خود را در شما  فرو برده، در حالی که در آن با دشواری ها درگیرید، و در چنگ مشکلات اسیر. پس پیوندهای خود را با دنیا ببُرید و تقوای الهی را پشتیبان خود کنید و چون توشه ای همراه خویش برید».  

پس از قبض روح، روح بر فراز جسد قرار گرفته و آن را تا داخل قبر همراهی می کند. سپس، روح در قبر درباره خدای خود، کتاب خود، پیامبر و امامان خود مورد سؤال و بازجویی قرار گرفته و با اعمال خویش و حساب مقدّماتی آن مواجه می گردد: «هرکس بمیرد، قیامتش بر پا گردد». این قیامت صغری است. میّت در حالی که فشار قبر بر او وارد می آید مورد بازجویی قرار می گیرد. امام صادق(ع) می‌فرماید: «دو فرشته منکر و نکیر نزد میت در هنگامی که دفن می‌شود، می‌آیند؛ در حالی که صدای آنها همانند رعد بلند آهنگ و چشمانشان همانند برقی سهمناک و خیره‌کننده است، در این حال زمین را با دندان‌های خود زیر و رو می‌کنند و موهای خود را می‌کشند؛ پس از میت می‌پرسند: پروردگار تو کیست؟ دین تو چیست؟  اگر او مؤمن باشد، می‌گوید: الله پرودگار من است و اسلام دین من. آنان به او می‌گویند: درباره مردی که از برای پشتیبانی شما بیرون آمده چه می‌گویی؟ می‌گوید: آیا از محمد(ص) پیامبر خدا می‌پرسید؟ می‌گویند: شهادت بده که او پیامبر خدا است. او می‌گوید: شهادت می‌دهد که او پیامبر خدا است.  بدین ترتیب او از آزمون سربلند بیرون آمد و آنگاه به او می‌گویند: بخواب، خوابی که در آن رؤیایی نیست. قبرش را به اندازه نُه ذراع توسعه می‌دهند و برای او، دری به سوی بهشت باز می‌کنند و او جایگاهش را می‌بیند. اما اگر کافر باشد، بر او وارد می‌شوند؛ در حالی که شیطان چونان دودی در کنار دیدگان او نشسته است. از او می‌پرسند: پرودگار تو کیست و دین تو چیست؟ درباره این شخص که برای پشتیبانی شما بیرون آمده چه می‌گویی؟ می‌گوید: نمی‌دانم! [در این هنگام] بین او و شیطان را خالی می‌کنند و بر او در قبر 99 مار بزرگ را مسلط می‌سازند که اگر یکی از این مارها در زمین نفس بکشد، هرگز درختی نخواهد رویید، و دیدگان او را به سوی آتش می‌گشایند و او جایگاه خود را در آن می‌بیند»-کافی، ج 3، ص 236.  توصیه‌های بسیاری که در روایات شده است که مرده را بلافاصله و با سرعت به درون قبر نگذارید و قبل از دفن مدتی او را در کنار قبرش نگاه دارید و در هنگام دفن بر او تلقین بخوانید و در شب دفن او، نماز شب اول قبر بخوانید، همگی برای کم شدن وحشت و اضطراب او و فشار قبر است.عذاب و فشار برزخی که از آن به فشار قبر یاد می‌شود حقیقتی است که ارتباط مستقیمی با اعمال و رفتار و کیفیت زندگی فرد در دنیا دارد. بنا بر فرمایشات معصومین، از جمله عواملی که موجب فشار قبر می‌شود: بداخلاقی، سخن‌چینی، مراعات نکردن طهارت و نجاست و پرهیز نکردن از بول، یاری نکردن مظلوم، و ضایع نمودن نعمت‌های الهی است. حضرت رسول (ص) فرمودند: «فشار قبر برای مؤمن کفاره تباه نمودن نعمت‌ها از ناحیه‌ اوست».

منبع:http://asraar.ir





تاریخ : شنبه 92/1/17 | 8:34 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

یک چشم زدن غافل از آن شاه نباشیم
شاید که نگاهی کند آگاه نباشیم. . .

امام زمان علیه السلام می فرماید:
فانا نحیط علمأ بأنبائکم ولا یعزب عنا شیئ من اخبارکم
...

ما به خبرهای شما احاطه کامل داریم و چیزی از خبر های شما بر ما پنهان نمی ماند.
احتجاج497/2




تاریخ : جمعه 92/1/16 | 7:30 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()

دو هفته تعطیلات عید هم داره تموم میشه ، امیدوارم این ایام به همه ی مردم خوش گذشته باشه . عمره دیگه می گذره . خدا رو شکر.خوش به حال اونایی که نهایت استفاده رو کردند. از هفته دیگه روز از نو و روزی ازنو البته برای فرهنگیان و محصلان :) من هم که باید تو این چند روز باقیمونده تحقیقات دانشگام رو زود تر تموم کنم. یا علی (ع) مدد




تاریخ : دوشنبه 92/1/12 | 10:12 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User