سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همانا زمانی بر مردم می آید که حیله گران مقرّب و گناهکاران مورد احترام و منصفان ضعیف هستند ، صدقه را جریمه می دانند و با منّت صله رحم می کنند و برای فخر فروشی بر مردم عبادت می نمایند. 1

همانا زمانی بر مردم می آید که در آن گناهکاران مورد احترام اند و ندیمان مقرّبند و منصفان ضعیفند.2

احکام و مرزهایی که خداوند در کتابش بر پیامبرش (ص) نازل فرموده باطل می شود و می گویند :« فلانی چنین نظری دارد » و « فلانی چنین می گوید »و نظر و عقیده آنان را می پذیرند و سنت اسلامی را رها می کنند. ....3

و مردم را می بینی در حالی که همچون چهار پایان (آشکارا) فساد می کنند و به خاطر ترس از مردم کسی نمی تواند چیزی بگوید.4

...........................

1- بشاره الاسلام.ص25

2-بحارالانوار.ج2.ص265 

3-بشاره الاسلام . ص27 و 76

4-الزام الناصب . ص184




تاریخ : چهارشنبه 91/8/17 | 3:34 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

امروز یکی از دانش آموزان مدرسه بهم گفت خانم ، اینکه شما بعد از دعای فرج ، برحمتک یا ارحم الراحمین می گید بعضی ها میگن درست نیست و اشکال داره. کمی به فکر فرو رفتم و گفتم برحمتک یا ارحم الراحمین یعنی تو را به رحمتت قسم میدم ای مهربان ترین مهربانان و  اینجا با ذکر این صفت الهی از خداوند می خواهیم که امر فرج رو نزدیک بفرماید . چیز خاصی نمی گیم که اشکال داشته باشه .

این سخن دانش آموز من رو کنجکاو کرد که ببینم این موضوع حقیقت داره یا نه . سراغ سایت های دینی رفتم  و دیدم در مورد همین مساله صحبت شده  و سخن اینه که گفتن جملات مستحبی در اول و آخر دعا اشکالی نداره ولی نباید جزو اصل دعا حساب بشه هر چند که کلام معصوم (ع) اگر عینا گفته بشه بهتره تا  حدیث تحریف نشه . باید به دقت این چنین دانش آموزانی احسنت گفت. 

 




تاریخ : سه شنبه 91/8/16 | 2:37 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

امروز به مناسبت هفته دانش آموز، تعدادی از دانش آموزان مدرسه رو به مزار شهدا بردم . چهره ی شهیدان رو روی سنگ قبرشون کنده کاری نموده بودند. جوونایی که شاید 16 یا 17 بهار از عمرشون گذشته بود . انگار نگاهشون به سمت ما بود . ما که مانده ایم و باید خون آن عزیزان رو پاس بداریم. بچه ها به تصویر شهدا نگاه می کردند نمی دونم در ذهنشون چه می گذشت. بهشون گفتم ببینید اینها جوونایی تو سن و سال شماها بودند که عاشقانه رفتند و به شهادت رسیدند. براشون تعریف کردم که یادمه سالهای جنگ ، من دبیرستانی بودم  بعضی شبها همینطور که داشتیم تلویزیون نگاه می کردیم ناگهان برنامه قطع می شد و گوینده با صدای رسایی می گفت توجه توجه علامتی که هم اکنون می شنوید اعلام خطر یا وضعیت قرمز است مکان خود را ترک و به پناهگاه بروید و بعد صدای آژیر خطر پخش می شد  و بعد از چند لحظه ای برق خونه ها قطع می شد. سالهایی بود که مواد غذایی بصورت جیره بندی بود و مردم کوپن هایی دریافت می کردند و با اعلام شماره در صف های طویل می ایستادند تا قند - شکر - روغن و... بخرند. صف نفت ، صف بنزین و... و مردم در برابر مشکلات صبر می کردند و فرزندان خودشون رو عاشقانه به جبهه می فرستادند. بله این درسی است برای ما و شما و آیندگان . 




تاریخ : دوشنبه 91/8/15 | 2:58 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

 

امروز توی دفتر مدرسه جلوی کامپیوتر نشسته بودم و داشتم گزارش کار تنظیم می کردم . آقایی وارد شد و گفت که پرونده تحصیلی دو تا دخترش رو که پارسال اینجا درس می خوندند می خواد . فرستادیم پیش دفتر دار . بعد ازچند لحظه ای اومد و گفتش که دفتردار گفته دو تا cd بیار . معاون آموزشی بهش گفت شما باید از آقای مستخدم cd  رو بخری . اون آقا گفت من پول همرام نیاوردم اگه میشه شما حساب کنید تا من بعدا بیارم. خیلی ناراحت شدم و پیش خودم گفتم خدایا یعنی این آقا حتی هزار تومن تو جیبش نداره . خیلی دردناکه که یه مرد حدود شصت ساله همچین حرفی بزنه . همکارم گفت مشکل نیست نمی خواد پولش رو بیاری و او با شرمندگی cd رو گرفت و رفت. خدایا یعنی این جور آدما چه طوری روزگار می گذرانند؟ چه طوری شکم زن و بچه شون رو سیر می کنند ؟ چه به سختی صورتشون رو با سیلی، سرخ نگه می دارند! در حدیثی خوندم که اگر مسلمانی صدای ناله ی مسلمانی رو بشنوه وکمکش نکنه مسلمان نیست . وای به حال مسلمانی ما!


 




تاریخ : یکشنبه 91/8/14 | 1:11 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

 What  example it is that Ali

is born in kaaba; it means, find the

conscience of the kiblah in Imam

عجب تمثیلی است این که علی مولود کعبه است

یعنی اینکه باطن قبله را در امام پیدا کن.




تاریخ : جمعه 91/8/12 | 1:38 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User