سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

بسم الله الرحمن الرحیم      هست کلید در گنج حکیم

 

امام حسن عسکری (ع) فرمود : حضرت صادق (ع) فرموده : اگر شیعیان ما در شروع به کارهای خود گفتن « بسم الله » را ترک نمایند ، خداوند آنها را به مکروهی مبتلا نماید تا متنبّه شده و شکر و ثنای او را به جا آورند. و فرمود : روزی عبدالله بن یحیی بر امیرالمومنین (ع) داخل شد و جلوی آن حضرت کرسی گذاشته بودند . به عبدالله امر فرمودند که روی آن کرسی بنشیند .

هنوز بر کرسی قرار نگرفته بود که به سختی به زمین افتاد ، استخوان سرش شکست و خون جاری شد و از شدت درد متالّم گردید . حضرت آب طلبیده و او را پاکیزه نمود و دست مبارک بر سرش کشید . چنان شد که اصلا اتفاقی روی نداده بود .
فرمودند : ستایش می کنم خدای را که ابتلائات دنیا را موجب خلاصی و نجات شیعیان ما از گناه قرار داده تا عبادات و طاعات آنها سالم مانده و مستحق ثواب شوند.
عبدالله گفت : یا امیرالمومنین (ع) آیا کیفر و جزای گناهان ما فقط در دنیا داده می شود ؟ فرمودند : بلی ، مگر فرمایش پیغمبر (ص) را که می فرمودند : « دنیا زندان مومنان و بهشت کفار است» نشنیدی ؟ خداوند شیعیان ما را با ابتلا و محنت دادن آنان ، از لوث گناه پاک فرماید...
عبدالله گفت : می خواهم گناهی که در این مجلس نمودم بدانم تا دیگر مرتکب آن نشوم . فرمودند : وقتی خواستی بنشینی از گفتن بسم الله خودداری نمودی.
منبع : تفسیر جامع . تالیف آیت الله حاج سید ابراهیم بروجردی

 




تاریخ : پنج شنبه 92/4/20 | 7:38 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User