سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عید سعید فطر تجلى یک ماه بندگى به درگاه خالق هستی است که با نماز وحدت‌بخش عید و پرداخت فطریه اتحاد و همدلی مسلمانان بیش از پیش بروز و ظهور می‌یابد. 

رمضان ماه پرخیر و برکت و فرصتی ارزشمند برای کسب برکات معنوی بعنوان توشه آخرت و البته زمینه‌ای برای دستیابی به سعادت دنیوی است .

عید فطر نیز در پایان ماه مبارک رمضان و عید تجلی بندگی خالصانه به درگاه خداوندگار هستی است، برای کسانی که با یک ماه روزه‌داری وعبادت تلاش کردند خاضعانه به خداوند خویش نزدیک شده و با او انس بگیرند، این روز اگرچه زمان وداع با رمضان و معنویت و حال و هوای خاص آن است، اما یک روی آن سرآغازی نوین برای استمرار حرکت سازنده است و نوید بخش روزهایی خوش.

گذشت رمضان اگرچه غم انگیز، اما آمدن عید فطر فرح بخش است و باید برای بندگان خداجوی شروعی باشد به منظور قرار گرفتن در مسیر حق و عدول نکردن از آن .

در این روز نیز درهای رحمت الهی باز و زمینه برای کسب حوائج دنیوی و اخروی مهیا است و خوب است که این آخرین فرصت را غنیمت شمرده از آن بهره مند شویم .

نماز



نماز عید فطر که به جماعت خوانده می‌شود نیز اوج شکوه بندگی و همدلی مسلمانان است که خضوع خود را به نمایش گذاشته و خاشعانه رو به پروردگار خود می‌کنند .

مسلمانان در صفوف به هم فشرده و دوشادوش یکدیگر نمایشی بی نظیر از اتحاد و یکدلی دارند که دلهای بیدار و هوشیار را متوجه عظمت و شکوه اسلام و مسلمانان خواهد کرد .

فطریه

خداوند متعال، این عید را بهانه اعطای برکت و پاداش به بندگان قرار داده است. عید فطر، روزى است که درگاه الهى براى بندگان خالص و خداجوی باز است .

قبول روزه منوط به پرداخت زکات فطره است، چرا که دادن زکات موجب جدایى از تعلقات مادى و هواهاى دنیوى و نفسانى است .

فطریه‌ای که در این روز داده می‌شود یادآور این نکته است که باید غنای همه فقرای عالم را از خداوند خواسته و خود نیز برای کمک به نیازمندان با همه قوا تلاش کنیم تا جامعه‌ای سالم و پویا داشته باشیم و از خداوندگار خود بخواهیم مشکلات بشریت را به لطف و مرحمت خویش برطرف کند.




تاریخ : شنبه 91/5/28 | 1:58 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User