سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینکه میگن زخم زبان بدتر از زخم شمشیر است  حقیقتیه که فقط باید تو اون مرحله قرار بگیری تا درکش کنی. بعضیا فکر می کنن گناه زبان فقط غیبت کردن و تهمت زدنه در حالیکه زبان می تونه حدود هفتاد گناه  انجام بده.

زخم زبان رو آدمایی دارن که قدرت جذب یا مهارت های ارتباطیشون ضعیفه. زخم زبان یا نیش گفتار ، حکایت از افکار منفی داره و نشون میده اون آدم انسان عصبی و کم تحملیه .

متاسفانه زخم زبان به مرور زمان در فرد بصورت رفتار عادتی در میاد و نه تنها در محیط خانواده و فامیل بلکه در محیط اداری و اجتماعی هم فرد رو در گیر میکنه.

در این افراد نوعی حس مردم آزاری در وجودشان موج میزنه،با حرفهایشان بر قلبها زخم میزنن،با نگاهشون ،با لبخندشون،با حرفهاشون.

 

پیامبر اکرم (ص)  می فرمایند: «یا أَباذَرًّ؛ ما عَمِلَ مَنْ لَمْ یَحْفَظْ لِسانَهُ. یا أَباذَرٍّ؛ لاتَکُنْ عَیّاباً وَ لامَدّاحاً وَلاطَعّاناً وَ لامُمارِیاً، یا أَباذَرٍّ؛ لایَزالُ الْعَبْدُ یَزْدادُ مِنَ اللهِ بُعْداً ما ساءَ خُلْقُهُ»

اى ابوذر؛ کسى که زبانش را پاس ندارد، عمل صالحش به هدر مى رود. اى ابوذر؛ عیبجو، ستایشگر و مداح و ثناخوان، گوشه زن و ستیزه جو و مراءکننده مباش. اى ابوذر؛ مادام که انسان بد اخلاق باشد از خداوند دور مى گردد.

ما هر چه عزت نفس بیشتری داشته باشیم به دیگران احترام بیشتری می گذاریم.

آدمایی که به احساس ارزشمندی خود می رسن، با مهربانی، سخاوت و تعاون اجتماعی بیشتری با دیگران برخورد می کنن. افرادی که نیش گفتار دارن به نوعی دچار سادیسمند و از آزار رسوندن لذت می برن:(


به هرحال داشتن احساس خوب نسبت به خودمون شرط لازم برای رسیدن به حال خوبه، بیاییم اگه خدای نکرده دچار این بیماری هستیم عزت نفس خودمون رو بالا ببریم.





تاریخ : سه شنبه 91/5/24 | 6:45 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User