سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرحوم شهید دستغیب نقل می کند که در چند سال قبل خانم محترمه و علویه ای که مداومت بر نماز جماعت مسجد جامع داشته به بنده گفت مدتها است که بجدم صدیقه طاهره فاطمه زهرا برای نجاتم متوسل شده ام تا اینکه شب گذشته در عالم رؤیا آن حضرت را دیدم عرض کردم: بی بی ما زنان چه کنیم که اهل نجات باشیم؟

فرمود: شما زنان به شش چیز مواظبت کنید تا اهل نجات شوید. و من غفلت کردم از پرسش آن شش چیز و از خواب بیدار شدم حال شما بگوئید آن شش چیز کدام است؟

بنده به نظرم رسید که در قرآن مجید آخر سورة الممتحنة وظایف زنان و شروط پذیرفته شدن بیعت آنها با رسول خدا را بیان فرموده است.

سپس به آیه 12 از سوره مزبور مراجعه نموده و شماره کردم، دیدم شش چیز است به آن علویه تذکر دادم که قطعاً مراد حضرت صدیقه کبری همین شش چیز است و برای اینکه زنان مسلمان وظایف خود را بدانند آیه مزبور با مختصر ترجمه ای نقل می گردد.

یا ایها النبی اذا جائک المؤمنات یبایعنک علی ان لایشرکن بالله شیئاً و لایسرقن و لایزنین و لا یقتلن اولادهن و لا یأتین ببهتان یفترینه بین ایدیهن و ارجلهن و لا یعصینک فی معروف فبایعهن و استغفرلهن الله ان الله غفور رحیم.

یعنی ای پیغمبر چون زنان مؤمنه پیش تو آِند و بخواهند که با تو بیعت کنند، باید عهد ببندند که شش چیز را ترک کنند (نخست) آنکه برای خدا هیچ چیز را شریک قرار ندهند.

(یعنی در ذات و صفات و افعال و عبادت به تفصیلی که در کتاب گناهان کبیره است).

(دوم) لایسرقن دزدی نکنید، از مال شوهران و اغربایشان و از هر کس دیگر.

سوم: لایزنین زنا نکنند.

چهارم: لایقتلن اولادهنّ؛ فرزندان خود را نکشند(و از کشتن فرزند سقط جنین، بلکه ماده تکوین بچه است یعنی نطفه و علقه و مضغه که سقط آنها هم حرام و موجب دیه است بتفصیلی که در کتاب گناهان کبیره است.

پنجم: لایأتین ببهتان؛ یعنی بهتان و دروغ از پیش دست و پای خود نبافند و بر کسی نبندند مانند اینکه بچه ای را از سر راه بردارد و بگوید آنرا زائیده ام و فرزندم هست و مانند اینکه زنان پاکدامن را قذف کنند و بهتان زنا بر آنها ببندند و بطور کلی هر بهتانی را باید ترک کنند.

ششم: لایعصینک؛ و ای محمد (ص) مخالفت تو را نکنند در هر چیز بآن فرمان دهی ( مانند: نماز و روزه، حج، زکوة، و ولایت و مانند لزوم اطاعت از شوهر و پرهیز از نظر و لمس با اجنبی و غیره).

فبایعنّ؛ یعنی پس با این زنان بر شرطهائیکه گفته شد بیعت کن و بر ایشان از خدا آمرزش خواه که خدا آمرزنده و مهربانست.




تاریخ : پنج شنبه 91/4/15 | 3:7 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User