سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصور کنید زنی را که :

الف) از سوی جامعه، معلمین و والدین،ارزشهایی که از همان کودکی برای او تعریف می شود عبارتند از : حفظ پاکدامنی، کسب مدارج بالای علمی و داشتن زندگی ای با لذت و رفاه.

ب) از سوی جامعه، معلمین و والدین، تشویق به حضور در اجتماع، کار، استقلال مالی و .. شده و ارزشی به نام «ارتباط حداقلی با نامحرم» به او ارائه نمی شود.

پ) در فیلم ها و سریال های ماهواره ای زنانی را می بیند که ایرانی اند و حتی مسلمانند اما حجاب ندارند. در برنامه ای مثل «بفرمایید شام» زنهایی هموطن و هم کیش خود را می بیند که حجاب ندارند اما زندگی جذابی دارند.

ت) وقت های بیکاری و استراحت پای ماهواره می نشیند و موسیقی ها و شوهای زنهای ایرانی و خارجی و رقص ها و برنامه های نمایش لباس آنها را تماشا می کند و می بیند که این زنها چقدر طرفدار دارند.

ث) در فیلمهای سینمایی مجاز و غیرمجاز، زن غربی را می بیند که عنصر محوری فیلم و کانون توجه مخاطبان است.

ج) در بین دوستان و همکلاسی های راهنمایی و دبیرستان، موضوع اصلی گفتگوها، موارد فوق است. یعنی تصویر آن زنی پیش روی همه است و آن زنی موضوع صحبت جمع های دوستانه و خانوادگی است که یا خواننده است، یا بازیگر، یا برنده ی مسابقه ی «بفرمائید شام» یا مسافر فضا.

چ) وقتی قدری موهایش را بیرون گذاشته و آرایش می کند و خود را در آینه می نگرد به نسبت وقتی که بدون آرایش و با حجاب کامل است، بسیار خود را زیباتر می یابد.

ح) می بیند که مادرش، خواهرش، خاله اش و حتی مادربزرگش که روزی چادری بوده اند، امروز مانتویی هستند و احیاناً قدری هم آرایش می کنند. والبته همه زنهایی بسیار نجیب و پاکدامن بوده و هستند.

خ) در ویترین مغازه های لباس فروشی، مانتوها، روسری ها و کفش های زیبایی می بیند و وقتی خود را در آنها تصور می کند چقدر خود را جذاب می یابد.

د) در مدرسه، دانشگاه، خیابان و محیط کار می بیند که بیشتر زنها بدحجاب بوده و لباس های زیبا می پوشند.

ذ) اطلاع چندانی از بزرگی گناه بدحجابی و عقاب الهی آن ندارد. اگر هم بداند شاید با چیزهایی مثل اینها بتواند این علمش را بی اثر کند : «خدا ارحم الراحمین است و می بخشد، من هم که قصد بدی ندارم و بعداً هم توبه می کنم» ، «این همه بدحجاب داریم، یعنی خدا می خواهد همه را عذاب کند؟ من هم یکی مثل بقیه»

ر) می بیند که نه تنها کسی کار چندانی با بدحجابها ندارد و نه تنها تذکری به بدحجاب ها داده نمی شود بلکه بعضاً کسانی را می بیند که چادری اند اما توسط دوستان و حتی خانواده ی خود ترغیب به کنارگذاشتن چادر و پوشیدن مانتو و روسری و حتی تشویق به بدحجابی می شوند.

اکنون به نظر شما این زن حجاب کامل را انتخاب خواهد کرد یا بدحجابی را؟

البته روشن است که نه زنهای جامعه ی ما همه بدحجابند و نه محیط کشور ما در همه جا دارای شرایط مذکور است بلکه بسیارند زنانی که همین امروز حجاب اسلامی کاملی دارند و همچنین بسیارند شهرها و محله ها و خانواده هایی که محیط فکری و اجتماعی سالم و مثبتی برای حجاب در آنها وجود دارد. سخن در این است که هرجا بدحجابی هست باید ریشه ی آن را در عوامل فوق و عواملی مانند آن دید و برای رفع آن هم بیخود امیدوار نبود بلکه نگاه اساسی و زیربنایی داشت.





تاریخ : سه شنبه 91/1/29 | 8:43 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User