سفارش تبلیغ
صبا

 و قـال ربـکـم ادعـونـى استجب لکم ان الّذین یستکبرون عن عبادتى سیدخلون جهنم داخرین (60)

 و پروردگار شما فرمود: مرا از روی خلوص بخوانید تا دعای شما را اجابت کنم

و آنهایی که از نیایش و دعا در پیشگاه ما اعراض و سرکشی می کنند به زودی با ذلّت و

خواری به دوزخ وارد شوند .(سوره مؤمن آیه 60)

  

  

  

 

 

 

 

 

 

ما یستوى الاعمى و البصیر و الّذین امنوا و عملوا الصالحات و لا المسى ء قلیلا

ما تتذکرون (58)

دانای بینا ونادان کور ، مساوی یکدیگر نیستند وهمچنین کسانی که به

خدای یکتا ایمان آورند و منشأ اعمال نیکو می شوند با مردم فاسق بد عمل از لحاظ اجر

 اخروی در یک پایه و مقام نیستند ولی کمتر مردم متوجّه درک این حقیقت 

می شوند .( سوره مؤمن آیه 58) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

إِنَّمَا السَّبِیلُ عَلَى الَّذِینَ یَظْلِمُونَ النَّاسَ وَیَبْغُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ أُوْلَئِکَ

لَهُم عَذَابٌ أَلِیمٌ (42)

راه مؤاخذه و مجازات فقط برای کسانی باز است که به مردم ستم کنند و

در روی زمین به ناروا فساد و شرارت برمی انگیزند که البته مستوجب کیفر

و عذاب سخت و دردناک می باشند.(سوره شوری آیه 42)

  

 




تاریخ : چهارشنبه 90/6/30 | 6:13 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

+ درباره ی سخن پروردگار که به پیامبر(ص) فرمود :برای این که خداوند گناهان گذشته ی دور و نزدیک تو را ببخشاید . ازاما م هادی (ع) سؤال شد . حضرت فرمودند : پیامبر (ص) چه گناهی درگذشته ی دور و نزدیک داشته اند؟جز این نیست که خداوند گناهان شیعیان امیر المؤمنین (ع) را - چه آنها که گذشتند چه آنها که ماندند-بر پیامبر(ص) بار کرد وسپس آنها را برای حضرتش بخشود.(تفسیر کنز الدقائق/ج12)

 

+ شخصی به امام هادی (ع) نامه نوشت که :کسی دوست دارد آنطور که با خدای خویش ارتباط پیدا می کند با امام(ع) خود ارتباط داشته باشد (آیا امکان دارد )؟حضرت (ع) در پاسخ نوشتند : اگر حاجتی داری لبهایت را تکان بده ، جواب بسوی تو خواهد آمد .(بحارالانوار -ج50-ص155)

 

 




تاریخ : سه شنبه 90/6/29 | 2:8 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

چشم را معمولأً به یک دستگاه دوربین عکاسی تشبیه می کنند که با عدسی خیلی ظریف خود از صحنه های مختلف عکسبرداری می کند و روی  شبکیه ی چشم منعکس و از آنجا به وسیله اعصاب بینایی به مغز منتقل می گردد .

امیر المومنان علی (ع) می فرماید : شگفتا از این انسان که با یک قطعه پیه می بیند و با قطعه گوشتی سخن می گوید و با استخوانی می شنود و از شکافی نفس می کشد .(نهج البلاغه . کلمات قصار )

در قرآن کریم آمده است : قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ . ..به مردان مؤمن بگو تا چشم از نگاه ناروا بپوشانند .( سوره نور ایه 8)

وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ . به زنان مؤ من بگو تا چشم از نگاه ناروا بپوشانند .  ( سوره نور ایه 31)

امام صادق (ع) فرمودند : هر کس چشمش به زنی بیفتد و چشم خود را از او بگرداند  و به طرف آسمان نگاه کند یعنی رو به جانب لطف خدا نماید او را با حوریان بهشتی تزویج کند .

نگاه به چیز هایی که دید انسان را زیاد می کند :

1- نگاه به خانه ی کعبه 2- نگاه به قرآن  3- نگاه به چهره ی والدین  4- نگاه به آب جاری 5- نگاه به چهره ی عالم ربانی

این دردو این بلا به من از چشم من رسید/ چشمم گناه کردو دلم سوخت بی گــــناه/

ای دل کنون بنال در این بستگی و رنــــــج/ این است حد آن که ندارد ادب نگـــــــــــاه/

 




تاریخ : شنبه 90/6/26 | 3:40 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

عاشورا هر روز در کربلای دلمان اتفاق می افتد.
کوشش کنیم حسین دل، به دست یزید نفس، تشنه لب شهید نشود .
. .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

عجیب حکایتی است! "عزیز" ترین ها - حسین(ع) و یوسف(ع) از "گودال" و "چاه" به آسمان عزت رسیده اند. (دکتر سنگری)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
حسین یعنی زیبایی، مگر می شود با زیبایی همراه و همسایه بود و زیبا نشد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

کربلا نشان داد که با شکیب در عطشی کوتاه، میتوان همیشه ی تاریخ را سیراب کرد. (دکتر سنگری)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

هرکس کتاب 72 صفحه ای عشق -عاشورا- را خوب بخواند،
شیرازه ی سعادت را در زندگی اش گسسته نخواهد دید. (دکتر سنگری)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

حسین بیشتر از آب تشنه لبیک بود ، اما افسوس که به جای افکارش زخمهای تنش را نشانمان دادند و بزرگترین درد او را بی آبی نامیدند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

دیدم عده ای مرده متحرک را که بر یک زنده ی همیشه جاوید عزاداری می کنند .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی میکنند و بر حسینی می گریند که آزاده زیست.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

آنان که رفتند، کاری حسینی کردند. آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند و گرنه یزیدی اند .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

گویند "می" نمی شود از راه گوش خورد!
من "یا حسین" می شنوم مست می شوم

 




تاریخ : جمعه 90/6/25 | 9:1 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

تاثیر نماز بر بهبودی بیماری ها
امروزه روشن شده است که "امید به بهبودی" چه در مورد بیماری های جسمی و چه روانی، می تواند نقشی حتی موثرتر از درمان های ارائه شده توسط پزشکان، ایفا کند. چرا که دیده شده است در مواردی پزشک، در تجویز دارو به بیمار خود، دچار اشتباه گردیده است، اما بیمار به شکل غیر منتظره ای بهبود یافته، زیرا نسبت به بهبودی خود، امید کامل داشته است!
به این ترتیب بسیاری از منابع علمی، اشاره کرده اند که: هر نوع درمانی، چه به صورت تجویز یک قرص یا شربت باشد و چه به شکل هر نوع دیگری از شیوه های درمانی، همیشه حاوی یک نیروی درونی به نام "امید به بهبودی" است. رنگ و مزه یک ترکیب دارویی گاه از طریق این نیرو تاثیر بیشتری دارد تا ترکیب واقعی دارویی آن!(1) 
امید به بهبودی، به طور قطع در همه درمان های پزشکی و روانپزشکی و حتی جراحی، می تواند در کنار سایر روش ها و حتی موثرترین آن ها، نقش مهمی ایفا نماید.
برخورد خیرخواهانه پزشک، لبخند پرستار، بوی مواد ضد عفونی کننده در بیمارستان، رنگ و مزه دارو، همه و همه می توانند از طریق "امید به بهبودی" نقش عمده ای در افزایش شانس بهبودی بیمار بازی کنند.(2)
اما باید به این موارد و حتی قبل از همه آن ها، تاثیر اعتقادات مذهبی و امید به شفابخشی الهی را اضافه نمود.
انسان نمازگزار کسی است که با تمام وجود اعتقاد دارد که درمان همه بیماری ها، نزد خداست و به این ترتیب با امید به رحمت خداوند، بیش از هر شخص بی نمازی، امیدوار به رهایی خود از چنگال بیماری هاست و با این دیدگاه تمام درمان های پزشکی و وسایل مادی را به عنوان واسطه هایی برای اجرای اراده الهی می داند که در تلاش برای بهبودی او، حرکت می کنند.
شخص نمازگزار به جای اطمینان صرف به پزشک، به وسیله نماز خود به رحمت خداوند اطمینان پیدا می کند و ایمان دارد که اگر خدا بخواهد، ابزار مادی در درمان او موثر خواهند بود و با این امیدواری، "امید به بهبودی" را در مؤثرین شکل خود، به کار می اندازد و از آن در پیشرفت درمان های پزشکی مربوط به بیماری خود، بهره می برد. البته از ابعاد دیگری نیز می توان، از تاثیر نماز بر بهبود بیماری ها سخن گفت.
امروزه به اثبات رسیده است که یک عامل مهم در عدم پیشرفت درمان های دارویی و بروز اشکال در کنترل بیماری ، همکاری ضعیف بیمار، در طی درمان است.(3)
یکی از جنبه های مهم این همکاری ضعیف می تواند به شکل نامنظم مصرف کردن داروها باشد که چه بسا بر اثر فراموش کاری بیماران یا در خواب بودن آن ها در زمان مصرف دارو، اتفاق بیفتد. اما شخص نمازگزار از آن جا که خود را ملزم به انجام فرایض واجب یومیه به شکل کاملا منظم می بیند، از امکان تطبیق دادن زمان مصرف داروهای خود، با زمان نماز برخوردار است که این امر به نوبه خود می تواند در پیشرفت درمان های دارویی موثر باشد.

آری! زندگی با نماز، زندگی ای است سرشار از برکت و سلامتی و طول عمر.

پی نوشت ها:
1- روانپزشکی لینفورد ـ ریس ، مقاله روان درمانی ، ترجمه دکتر احمد محیط صفحه 388
2- روانپزشکی لینفورد ـ ریس ، مقاله روان درمانی ، ترجمه دکتر احمد محیط صفحه 388
3- طب داخلی واشنگتن ـ ترجمه فارسی 494

 




تاریخ : جمعه 90/6/25 | 6:24 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User