سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اگر انسان در مشکلات و مصائب خویشتن را از دست ندهد، یعنى سخنى و حرکتى برخلاف رضاى خدا نگوید و نکند و پیمانه صبرش لبریز نگردد و سفره مشکلات و سختى‏ها را پیش این و آن باز نکند، صبر نیکو دارد.
      خداى سبحان در قرآن کریم پیامبران را خصوصا مؤمنین را عموما به صبر دعوت مى‏ کند.
      فاصبر صبرا جمیلاً. در این آیه پیامبر اکرم(ص) را مخاطب ساخته مى‏ فرماید: صبر جمیل پیشه کن و در برابر استهزاء و تکذیب و ازار آنها شکیبا باش.
      یا در آیه 18 سوره یوسف که مى‏ فرماید: ... فصبر جمیل والله المستعان على ما تصفونکه از زبان حضرت یعقوب نقل مى‏ کند، وقتى به حضرت یعقوب(ع) پیراهن آغشته به خون دروغین یوسف را برادران یوسف نشان دادند فرمود «فصبر جمیل» با این که قلبش مى‏سوخت و جانش آتش گرفته بود.
      و آیات متعدد دیگر که ضمن دعوت به صبر، اجر و ثواب صابران را گوشزد مى‏ کند.
      
      
صبر جمیل در روایات:
      امام باقر(ع) در پاسخ از سؤال از صبر نیکو فرمود: صبر جمیل، صبرى است که در آن نزد مردم گله و شکایت نمى‏ شود و امام صادق(ع) در معناى آیه 18 سوره یوسف که در آن آمده است «فصبر جمیل» فرمود یعنى صبرى که همراه با شکوه نباشد.
      اما راز و نیاز با خداى بى‏ نیاز در مورد مشکلات و سختى‏ها ناصبورى نیست، بلکه استعانت از ذات متعال براى تحمل فشار و حل مشکلات است و این یک نوع ثبات قدم و درخواست صبر جهت تحمل سختى‏ ها از بارگاه ربوبى است. اما آنهایى که به مقام رضا رسیده ‏اند مشکلات خود را در محضر خداى متعال نیز به زبان نمى‏ آورند، چون که به زبان آوردن هر چند که شکوه از سختى نیست اما شائبه آن را دارد، اظهار درد، پیش خدا به نوعى تغییر وضع موجود را از خدا طلبیدن است و این با مقام رضا سازگار نیست.



منبع:http://www.javab.ir/?javabsaved=10214




تاریخ : جمعه 92/5/25 | 10:57 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()

آمده‌ام
ای خوب‌ترین!
ای بهترین!
ای مهربان‌ترین!
تا در میهمانی بندگانت مرا نیز بپذیری
و بخشش گناهان را بدرقه ی راهم کنی
الهی العفو ، العفو ، العفو...




تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 4:5 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()
چند سال پیش دچار بیماری آپاندیسیت شدم . دکترا تشخیص نمی دادند و مجبور شدم چهار روز در بیمارستان بستری بشم . یه خانم مومنه ای که از اقوام بود در تخت کناریم برای شیمی درمانی آمده بود. تقریبا غروب بود ناگهان سر جایش با ادب نشست و پاهاش رو جمع کرد و گفت : امشب شب مبعثه و شروع به فرستادن صلوات کرد . هنوز - 
صلواتش تموم نشده بود که ناگهان چنان بوی گلابی فضا رو گرفت که من بی دست و پا و شگفت زده شدم . بوی گلاب به قدری شدید بود که انگار یک بشکه گلاب ریخته باشند . یه خانم معمولی وارد اتاق شد و هیچ عکس العملی نشان نداد و از او پرسیدم : توی سالن گلاب پخش می کنند ؟ خیلی بی تفاوت گفت : نه.
آن خانم مومنه مدتی بعد از دنیا رفت.
من هرگز این خاطره رو فراموش نمی کنم.




تاریخ : دوشنبه 92/5/7 | 1:4 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

 

 میلاد با سعادت کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی رو تبریک میگم . به همین مناسبت روایتی رو براتون تعریف می کنم :

پیامبراکرم صلى الله علیه و آله روز هفتم تولد امام حسن (ع)، گوسفندى رو قربانى می کنند  وموقع کشتن گوسفند، این دعا رو می خونند:

« بسم الله عقیقة عن الحسن، اللهم عظمها بعظمة و لحمها بلحمه شعرها بشعره . اللهم اجعلها وقاء لمحمد و آله ؛

بنام خدا، [این] عقیقه‏ اى است از جانب حسن، خدایا! استخوان عقیقه در مقابل استخوان حسن، و گوشتش در برابر گوشت او . خدایا! عقیقه را وسیله حفظ محمد (ص) و آل محمد(ص) قرار ده. »

بعد پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله موهاى سرامام حسن ( ع) رو می تراشند و حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام هم وزن موها به فقیرا نقره سکه‏ دارکه بهش درهم می گفتن میدن. از این زمان بودش که آیین عقیقه و صدقه به وزن موهاى سر نوزاد رسم شد.


 

 

 




تاریخ : چهارشنبه 92/5/2 | 3:11 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User