سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه ذیقعده یکشنبه هایی دارد برای تولدی دوباره؛ برای پاک شدن و بار گناه را بر زمین نهادن. در این ماه بهشتی، عملی از حضرت رسول صلی الله علیه و آله روایت شده است که برای انسان آرام و قرار نمی گذارد.

«انس بن مالک» می گوید: رسول خدا در یکشنبه ی ماه ذیقعده از منزل بیرون آمد و فرمود: ای مردم، کدام یک از شما می خواهد توبه کند؟ عرض کردیم: همه می خواهیم توبه کنیم.

فرمود: غسل کنید و وضو بگیرید و چهار رکعت نماز- در هر رکعت یک بار فاتحه الکتاب، سه بار قل هو الله احد و هر کدام از دو سوره معوذتین( فلق و ناس )  را یک بار- بخوانید، سپس هفتاد بار استغفار کنید و آن را به « لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم» ختم کنید. آن گاه بگویید:

«یا عزیزُ یا غفار، اِغفِر لی ذُنوبی و ذُنوبَ جَمیعِ المُومنینَ و المُومِنات، فَاِنّه لا یَغفِرُ الذُّنوبَ الّا اَنت»

سپس فرمود: هر بنده ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسان به او ندا می شود: «ای بنده ی خدا، عمل خود از نو آغاز کن؛ زیرا توبه ی تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد.» و فرشته ای از زیر عرش به او خطاب می کند: «ای بنده خجسته باد بر تو و فرزندان تو!» و فرشته ای دیگر ندا می کند: «ای بنده، دشمنان تو در روز قیامت از تو راضی خواهند گردید.»

و فرشته ای دیگر ندا می کند: «ای بنده، تو مومن از دنیا می روی و دین تو از تو گرفته نمی شود و قبر تو گشوده و نورانی می شود.»

و فرشته ای دیگر ندا می کند: «ای بنده، پدر و مادر تو از تو راضی خواهند گردید، اگر چه از تو ناخشنود باشند و پدر و مادر و فرزندان تو آمرزیده شدند و روزی تو در دنیا و آخرت گشوده و فراوان خواهد بود.»

و جبرئیل علیه السلام ندا می کند: «من همراه با فرشته ی مرگ می آیم و به او سفارش می کنم که با تو به نرمی رفتار کند و اثر مرگ حتی خراشی در تو ایجاد نخواهد کرد و فقط روح تو به آرامی از بدنت خارج خواهد شد.»

عرض کردیم: ای رسول خدا، اگر بنده ای این عمل را در غیر این ماه انجام دهد، چه اثری خواهد داشت؟ فرمود: «همانند آن چه توصیف کردم برای او خواهد بود و این سخنان را جبرئیل علیه السلام آنگاه که خداوند مرا به آسمان (معراج) برد، به من آموخت.»

منبع:
اقبال الاعمال، سید بن طاووس، ترجمه محمد روحی، ج2، ص13




تاریخ : یکشنبه 92/6/24 | 4:2 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

وقتی آدم تشنه ش میشه میره سراغ آب.

گاهی اونقدر تشنگی زیاده که بسم الله فراموش میشه .

کاش ذکر بسم الله برامون عادت بشه یعنی طوری بشه که دستت

لیوان آب رو زمانی به لب برسونه که لب وظیفه ش رو انجام داده باشه

دنده ی ماشین بدون کلاج جا نمیفته اول کلاج بعد دنده.

اول بسم الله بعد آب .

چه خوبه بعد از خوردن آب بگیم:

الحمدلله ، سلام بر امام حسین (ع)شهید

اهمیت این موضوع رو با این روایت درک نمایید :

مردی از حضرت صادق (ع) سوال کرد به یک نفس آب آشامیدن چه

صورت دارد؟ فرمود : لذتی است و باکی نیست ولی بهتر آنست که به

سه نفس بیاشامند . عرض کرد : مردم می گویند اینگونه آشامیدن

شرب الهیم است ( فشاربون شرب الهیم) فرمود: دروغ می گویند ،

شرب هیم آنست که به هنگام آشامیدن نام خدا را به زبان جاری نکنند.





تاریخ : شنبه 92/6/23 | 5:47 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

ظهور امام زمان(عج) به اراده الهی بستگی دارد که در صورت فراهم بودن شرایط، به دستور خداوند تحقق می‌باید، بنابراین تاریخ آن را فقط خداوند می‌داند و هیچ‌کس نمی‌تواند تاریخ دقیق آن را پیش‌بینی کند، در روایات بیان شده که هر کس وقتی را برای ظهور مشخص کند، دروغگوست.

 
«مهزم اسدی» از امام صادق(ع) پرسید: فدایت شوم! ظهور قائم آل محمد(عج) و تشکیل دولت حق که در انتظارش هستید، طول کشید؛ این امر کی تحقق خواهد یافت؟‌.

 
حضرت(ع) فرمود: تعیین‌کنندگان وقت ظهور دروغ گویند؛ عجله‌کنندگان هلاک می‌شوند و کسانی که تسلیم هستند، نجات می‌یابند.

 
خود امام زمان(عج) در این باره فرموده‌اند: ظهور فرج، به اراده خداوند متعال بستگی دارد و کسانی که برای ظهور وقت تعیین می‌کنند، دروغگو هستند.

 
بنابراین هیچ کس نمی‌تواند زمان ظهور را پیش‌بینی کند، البته ما باید همیشه و در هر لحظه منتظر ظهور باشیم و از عجله، تعیین وقت و گوش سپردن به سخن کسانی که وقت مشخص می‌کنند، بپرهیزیم و همواره تسلیم امر خداوند باشیم.

 

 







تاریخ : جمعه 92/6/22 | 1:16 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()

با سلام .  لینک دانلود نوای مذهبی به طه به یاسین و همین طور کد و لینک دانلود تصویری آن را در اختیار شما هم میهنان محترم قرار دادم که با صدای علی فانی در رابطه با امام زمان (عج) خوانده شده است .


لینک دانلود فایل صوتی

لینک دانلود فایل تصویری 

لینک دانلود کد برای وب ها







تاریخ : سه شنبه 92/6/19 | 3:38 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()

 

صحبت از خاطرات شد و همکارم سر صحبت رو باز کرد. من که مشتاقانه طالب شنیدن بودم شش دانگ حواسم رو جمع کردم  ، گوشهام رو تیز تا ببینم چی میگه.

و او آغاز کرد :

شب جمعه بود و ما با پدر و مادرم و خانواده خواهرم اینا تصمیم گرفتیم که به زیارت بریم . (منظورم از زیارت روستای ییلاقی بالاتر از ناهار خوران گرگان است ) در بین راه اتفاقاتی افتاد که ما رو معطل کرد ولی ما اهمیتی ندادیم و همچنان به راهمون ادامه دادیم. . حدود ساعت 11 شب  به خونه ییلاقی که در نزدیکی آبشار حدود سه کیلومتر بالاتر از روستای زیارت  بود رسیدیم. وسایل و موادغذایی و ... رو پیاده کردیم .

من که نماز عشام مونده بود سریع رفتم توی اتاق و به نماز ایستادم که ناگهان درد شدیدی رو تو پهلوم احساس کردم . حس می کردم یه چوب ضخیمی رو با فشار تو پهلوم فرو می کنند . با فریاد من همه دورم جمع شدند که ببینند چه اتفاقی افتاده . اول فکر کردند حشره ای نیشم زده ولی بعد کاشف به عمل اومد که ...

توی اتاق زیر پشتی  دو تا تفنگ بادی بود . بچه ها که یکی پسر من و یکی خواهر زاده ام بود به طرف تفنگها میرن و خواهر زاده ام که 8-7 سال بیشتر نداشت  بی خبر از پر بودن تفنگ ، روی ماشه رو فشار میده  و ساچمه در پهلوی من فرود میاد !

خلاصه سریع به 115 زنگ می زنند و همه سراسیمه  سوار ماشینا شده و به طرف گرگان حرکت می کنند . وقتی به ناهار خوران میرسیم 115 هم به ما ملحق میشه و من رو به بیمارستان منتقل می کنند.

بعد از اقدامات اولیه و عکس برداری مشخص شد که ساچمه بطور معجزه آسایی درست از بین دو دنده عبور کرده و در کبد جای گرفته. نگرانی از این بود که مبادا کبد خونریزی کنه . اون چند روز به سختی سپری شد و الحمدلله کبد خونریزی نکرد. یک هفته در بیمارستان بستری بودم و از طرف دکترا اجازه ی جراحی و برداشت ساچمه داده نشد .

بعد از مرخص شدن از بیمارستان مرابه تهران بردند تا ببینند دکترای تهران چی میگن. اونا هم گفتند برای در آوردن ساچمه کبد بریده بریده و دچار آسیب میشه . جایی که ساچمه هست قسمت خوب کبده و بهتره بهش دست زده نشه ، بعد از مدتی دورش رو چربی میگیره و شما می تونید مثل جانبازا به زندگی ادامه بدید و مشکلی براتون ایجاد نمی کنه !

من هاج و واج به سخنان همکارم گوش می دادم و به لطف بی کران خدای متعال فکر می کردم . یاد این بیت افتادم :

گر نگهدار من آنست که من می دانم

شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد

 




تاریخ : سه شنبه 92/6/19 | 6:13 صبح | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User