سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام. امروز می خوام یکی از غذاهای سنتی گرگان رو بهتون آموزش بدم . تعجب نکنید .درسته که وبلاگم پرورش دینیه اما می خوام بگم یکی از هنرهای یک بانو دست پخت خوب داشتنه و این خودش باعث رضایتمندی اطرافیان میشه . وقتی بندگان خدا رو برای رضای خدا شاد کنیم خداوند هم رحمتش رو نثارمون می کنه ان شاء الله.

و اما قطاب ماش:

برای درست کردن این قطاب اول باید ماش رو چند ساعت بگذاریم خیس بخوره . بعد در آبکش ریخته و توی پیازداغی که سرخ کردیم و ادویه زدیم می ریزیم و با مقداری آب میگذاریم خوب بپزه . بعد ار اینکه آبش کاملا خشک شد شعله ی گاز رو خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا خنک شه . بعد با گوشتکوب اون مواد رو خوب له می کنیم.

حالا نوبت خمیره . اگه بلدید خودتون خمیر معمولی و ساده درست کنید و اگه مثل من خوب بلد نیستید:) از مغازه نون فانتزی فروشی ، خمیر پیراشکی بخرید . گلوله هایی از خمیر گرفته و پهن کرده و دو قاشق از مواد رو توش ریخته و خمیر رو تا میزنیم و توی فر میگذاریم تا بپزه . می تونید قبلش با زرده تخم مرغ روی قطاب ها رو با شت بکشید تا بعد از پخت خوش رنگ بشن.

امیدوارم بپزید و از خوردنش لذت ببرید:)

لازم به ذکره که گرگانی های اصیل این قطاب رو در عید نوروز کنار شیرینی و شکلات و... برای پذیرایی میگذارن البته با سایز کوچکتر و شکیلتر و خمیر دست ساز خسته کننده







تاریخ : جمعه 92/11/18 | 2:43 عصر | نویسنده : ف.س | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
وبلاگicon
Online User